TEDEN OD 23. DO 27. MARCA 2020
Spoštovani straši!
Pripravile smo vsebine za pouk na domu za celoten teden. V urniku so naslovi posameznih vsebin po predmetih, ki so zapisane spodaj v nadaljevanju, da jih boste lažje našli.
Vemo, da bodo otroci potrebovali vašo pomoč in kontrolo, predvsem pa pomoč pri navodilih. Poleg osnovnih nalog je ponujenih tudi precej vsebin na internetu. Ne imejte slabe vesti, če vi in otroci ne boste zmogli vsega. Vesele bomo povratne informacije, da bo naše načrtovanje za naprej čim bolj realno. Na vaša vprašanja, pripombe in dileme bomo učiteljice 2. razreda dosegljive preko e-pošte.
Hvala za vašo pomoč in sodelovanje.
Učiteljice 2. razreda
URNIK (predlagamo za lažje načrtovanje dela)
PONEDELJEK | TOREK | SREDA | ČETRTEK | PETEK |
SLJ Velike in male pisane črke: v, z, ž |
SLJ Slovenska ljudska pravljica: Zakaj teče pes za zajcem |
SLJ Oton Župančič: Turek |
SLJ Pisane črke – utrjevanje |
SLJ Pomlad – branje in razčlenjevanje besedila (slikopis) |
MAT Merim dolžino |
MAT Merim dolžino-meter |
MAT Merim dolžino- centimeter |
MAT Merim dolžino- računamo z merskimi enotami |
GUM Glasbila s tipkami |
SPO Naš mali projekt: MLADI VRTNARJI IN RAZISKOVALCI |
LUM Slikanje: KOLAŽ – voščilnica za materinski dan |
SPO Spomladanske rastline |
GUM Izštevanka |
SPO Živali spomladi |
ŠPO Minuta za zdravje
|
TJA* Urejanje zvezka in utrjevanje |
ŠPO Preskakovanje kolebnice |
TJA* Ponavljanje in utrjevanje |
ŠPO Preval naprej
|
*Opomba: za TJA čisto na koncu tega dokumenta prilagamo navodila učiteljice Eve Nagode.
NAVODILA ZA DELO PO PREDMETIH
SLOVENŠČINA
- Velike in male pisane črke: v, z, ž
- Poznamo že naslednje velike in pisane črke: a, c, č, e, i, m, n, o, r, u.
- V deželi Lilibi si oglej, kako pravilno zapišemo veliko in malo pisano črko v:
https://www.lilibi.si/solska-ulica/slovenscina/dezela-abc/pisane-crke/v/kako-napisemo-to-crko
- Obe črki zapiši 10x:
- s kazalcem po mizi,
- bratu, sestri, mamici ali očku na hrbet,
- na dlan.
- V zvezku za pisane črke (brez vmesne črte) označi stran.
Napiši mavrični pisani črki V oziroma v. Če boš imel težave, naj ti prvo črko pomaga napisati mamica ali očka.
- Na novo stran napiši:
- 2 vrsti male pisane črke v,
- 2 vrsti velike pisane črke V,
- s pisanimi črkami, ki jih že poznamo, zapiši naslednje besede:
Če želiš, se lahko spomniš še kakšne svoje besede.
———————————————
- Poznamo že naslednje velike in pisane črke: a, c, č, e, i, m, n, o, r, u, v.
- V deželi Lilibi si oglej, kako pravilno zapišemo veliko in malo pisano črko z:
https://www.lilibi.si/solska-ulica/slovenscina/dezela-abc/pisane-crke/z/kako-napisemo-to-crko
in ž:
https://www.lilibi.si/solska-ulica/slovenscina/dezela-abc/pisane-crke/zz/kako-napisemo-to-crko
- Vse štiri črke zapiši 5x:
- s kazalcem po mizi,
- bratu, sestri, mamici ali očku na hrbet,
- na dlan.
- V zvezku za pisane črke (brez vmesne črte) označi stran.
Napiši mavrični pisani črki Z oziroma z ter Ž oziroma ž. Če boš imel težave, naj ti prvo črko pomaga napisati mamica ali očka.
- Na novo stran napiši:
- 1 vrsto male pisane črke z,
- 1 vrsto male pisane črke ž,
- 1 vrsto velike pisane črke Z,
- 1 vrsto velike pisane črke Ž.
- s pisanimi črkami, ki jih že poznamo, zapiši naslednje besede:
riž, zver, zrno, Žan, Iza, Zvone
in poved: V vazi na mizi imamo rumene rože.
———————————
- Slovenska ljudska pravljica: Zakaj teče pes za zajcem
- Preberi in ustno reši uganki:
Dolga ušesa in urne noge, kratek repek in plaho srce. Kako mu je ime? |
Kdo miške pušča v miru, mačke pa podi, za torto se ne meni, pač pa za kosti. |
Odlično! Rešitev prve uganke je zajec, druge pa pes.
- Ali veš, da pes teče za zajcem? Kaj misliš, zakaj? (razmisli)
- Odpri Berilo, str. 58 Če berila nimaš doma, ga odpri v deželi Lilibi:
https://folio.rokus-klett.si/?credit=LIB2BERILO&pages=58-59
Staršem glasno preberi slovensko ljudsko pravljico Zakaj teče pes za zajcem
- Verjetno nisi razumel nekaterih besed:
silno = močno
gošča = gosto grmovje in drevje
ubrati = oditi
žlahta = sorodniki
- Odpri zvezek z vmesno črto. Napiši naslov:
Slovenska ljudska: ZAKAJ TEČE PES ZA ZAJCEM
Z malimi tiskanimi črkami v celih povedih odgovori na vprašanja (vprašanj ne prepisuj):
- Kateri osebi nastopata v pravljici?
- Kaj je bil po poklicu pes?
- Kaj je zajec prosil psa?
- Kaj je naredil zajec?
- Kaj je naredil pes?
Pozoren bodi na pravilen zapis besed, veliko začetnico in končna ločila.
- Po opravljeni nalogi preveri, ali si pravilno odgovoril na vprašanja:
- V pravljici nastopata zajec in pes.
- Pes je bil po poklicu čevljar.
- Zajec je prosil psa, če mu sešije čevlje.
- Zajec je zbežal, ne da bi plačal čevlje.
- Pes je stekel za zajcem.
Če želiš, si lahko na spodnji povezavi ogledaš lutkovno predstavo Ti loviš: https://vimeo.com/111609318?fbclid=IwAR3IxDj-ZxscvZERWan6anDTpBOZvXWxpiqeSqlJl9HbbtTCBeVPh3OJrUg
————————————-
- Oton Župančič: Turek
- Odpri berilo, na strani 42 ali v deželi Lilibi:
https://folio.rokus-klett.si/?credit=LIB2BERILO&pages=42-43
Staršem 2x glasno preberi pesem Turek.
- Ali veš, kaj je fes?
To je pokrivalo rdeče barve in s cofom, kakršnega nosi Turek na sliki v berilu na strani 43.
- Oglej si, kako je Turek oblečen.
Razmisli, kako bi ga opisal?
Ali se njegova oblačila razlikujejo od današnjih oblačil?
- Odpri zvezek z vmesno črto. Napiši naslov:
Oton Župančič: TUREK
Z malimi tiskanimi črkami natančno prepiši spodnje besedilo. Kjer so črte, jih ne riši, ampak napiši ustrezne besede.
Naslov pesmi je ____________. Napisal jo je pesnik ____________ _____________. Ima _________ kitice.
Našel sem tudi rimo: __________ – ___________
- Po opravljeni nalogi preveri, ali si besedilo pravilno dopolnil:
Turek, Oton Župančič, tri, poln – čoln ali cvet – prepet
—————————————-
- Pomlad – branje in razčlenjevanje besedila (slikopis)
- V delovnem zvezku odpri kazalo in poišči naslov Pomlad.
Delovni zvezek odpri na ustrezni strani (str. 24, 25).
- Oglej si sličice v besedilu in jih ustno poimenuj: dež, ljudje, dežniki, mavrica …
- Staršem glasno preberi slikopis. Sličice prebereš tako, da jih ustrezno poimenuješ.
- Preberi vprašanja pod slikopisom. Odgovore na vprašanja ustno povej staršem.
- Reši nalogi na strani 25.
- nalogo rešuj v zvezek z vmesno črto. Piši z malimi tiskanimi črkami. Napiši vsaj tri povedi. Pozoren bodi na pravilen zapis besed, veliko začetnico in končna ločila.
———————————————–
- Pisane črke – utrjevanje
- Ogrej roki:
- 10 x kroži v ramenih naprej in nazaj,
- 10 x kroži v komolcih v obe smeri,
- 10 x kroži v zapestjih v obe smeri,
- delaj se, da si umivaš roke,
- vsak prst naj da “poljubček” palcu.
- Glasno preberi:
mož žica žarnica verižica Žan Rozi
Žiri Možina Erazem Anže
Iza reže rumene mačice. Zvone Rozman ima ženo Živo. Zvonec v veži ne zvoni.
- V zvezku brez vmesne črte označi stran.
Napiši naslov Prepis.
Besedilo prepiši s pisanimi črkami. Pozoren bodi na pravilen zapis, veliko začetnico in končna ločila.
MATEMATIKA
- Merim dolžino
DZ, str. 53, naloga 1
Lili meri s PEDJO, Bine pa z ZVEZKOM. (Kaj je ped, imaš narisano.)
Najprej OCENI, oceno zapiši, nato izmeri in tudi meritev zapiši.
Bine je z zvezkom meril učilnico, ti namesto učilnice izmeri kuhinjo ali sobo, namesto table pa vrata.
Opomba: ocena pomeni, da napišeš, kaj misliš, koliko je dolgo in šele nato izmeriš.
Praktično delo:
Potrebuješ: list papirja, škarje, lepilo, meter.
List papirja nareži na trakove. Trakove zlepi skupaj, da nastane 1 meter dolg trak. Prosi starše, da ti pomagajo izmeriti pravilno dolžino.
Trak potrebuješ za naslednje naloge pri matematiki.
- Merim dolžino – meter
V karo zvezek napiši:
MERIM DOLŽINO
Meter
1 meter = 1 m
Nariši preglednico:
Ocena | Meritev | |
dolžina dnevne sobe | ||
dolžina sobe |
Navodilo: Z metrskim trakom, ki si ga izdelal, izmeri nekaj prostorov v stanovanju. Ne pozabi dolžine prostorov najprej oceniti in šele nato izmeriti.
Meritve dnevne sobe in tvoje sobe zapiši v preglednico v karo zvezek, meritve kopalnice in kuhinje pa v
DZ, str. 55, nal. 3
DZ, str. 54
Preberi besedilo, oglej si sličice in odgovori na vprašanja.
DZ, str. 56, cela stran
Reši naloge.
Pri besedilnih nalogah obkroži podatke in podčrtaj vprašanje. Odgovori s celimi povedmi.
Podatki so mersko število in merska enota skupaj. Primer: 32 m.
- Merim dolžino – centimeter
V karo zvezek napiši:
Centimeter
1 centimeter = 1 cm
Vzemi svoje merilce in si ga natančno oglej.
DZ, str. 57
Preberi razlago in si natančno oglej sličice.
Reši nalogo 1. Ne pozabi na zapis merske enote cm.
DZ, str. 58
Izmeri trakove in črte. Pri merjenju bodi natančen. Merilce postavi tako, da začneš meriti pri številki 0 in ne pri številki 1. (Glej sliko.)
Ne pozabi na zapis merske enote cm.
- Merim dolžino – računamo z merskimi enotami
DZ, str. 59, 60 (celi strani)
Reši naloge.
Ne pozabi:
- pravilno zapisuj mersko število z mersko enoto
- obkrožaj podatke
- odgovarjaj v celih povedih
UTRJEVANJE številskih predstav do 100
Naloge na internetu:
- Koliko kroglic je na računalu? Preštej jih in klikni na pravo število.
https://skolakov.eu/matematika/2-trida/numerace-do-100/pocitadlo-jednotek/pocitame.html
- Katero število je večje?
https://skolakov.eu/matematika/2-trida/numerace-do-100/porovnavani-cisel-do-100/porovnavame.html
- Za bistre glave malce težja naloga: Dopolni izrezan del stotičnega kvadrata. V prazna polja vtipkaj prave številke.
https://skolakov.eu/matematika/2-trida/numerace-do-100/ledove-kry/tabulka.html
SPOZNAVANJE OKOLJA
1. Naš mali projekt: MLADI VRTNARJI IN RAZISKOVALCI |
1. | Raziskovalno vprašanje: Ali res zrastejo iz gomoljev nove rastline? |
2. | V steklen kozarec položi mokre papirnate brisače ali WC papir in nanje položi manjši krompir. Tudi na krompir daj mokro brisačo. |
3. | Napovej, kaj se bo zgodilo s krompirjem. |
4. | Opazuj približno dva tedna in v zvezek za SPO vsakih nekaj dni zapisuj, kaj se dogaja s krompirjem. |
5. | Zapisuj ugotovitve v preglednico, ki jo narišeš v zvezek. Zraven vedno tudi nariši spremembe. |
6. | Po enem tednu, po dveh tednih: Ali se je tvoja napoved uresničila? Si ugotovil kaj novega? |
7. | Predstavi poskus tako, da postopek in izid narišeš in opišeš. Poročaj o svojem delu. |
Zapis v zvezek:
Ali res zrastejo iz gomoljev nove rastline?
Napoved: _________________________________________________
Nariši, kako si pripravil poskus.
(risba)
Opazujem, kaj se dogaja:
Kaj sem opazil? (napiši) |
(nariši) | |
1. dan (datum) |
|
|
3 . dan (datum) |
Razmisli in odgovori (v zvezek): Ali se je tvoja napoved uresničila? Kaj se je dogajalo z gomoljem med opazovanjem? Si ugotovil pri poskusu še kaj novega? |
(Po dveh tednih predstavi svoje delo: v zvezek nariši in opiši poskus, ki si ga izvedel.
(Učiteljici lahko pošlješ fotografijo tvoje predstavitve.)
Učiteljica si je zastavila spodnje raziskovalno vprašanje in bo za vas pripravila poročilo o raziskavi. Ali res zrastejo iz čebulice, semena, potaknjenca in gomolja nove rastline? |
- Spomladanske rastline
UČ, str. 57, 58 NARAVA SPOMLADI
- Glasno preberi besedilo o znanilcih pomladi.
- Oglej si fotografije pomladanskih cvetlic in preberi njihova imena.
- Preberi, kaj pravi Lili.
- Razmisli:
– Zakaj pomladanske rastline cvetijo tako zgodaj.
– Kje so te rastline poleti?
- Preberi še na str. 58 o cvetenju rastlin.
- Razmisli: Zakaj rastline cvetijo?
- Živali spomladi
UČ, str. 58
- Glasno preberi besedilo o živalih spomladi.
- Razmisli ob vprašanjih v spodnjem okvirčku.
- Na spodnjih dveh povezavah si lahko ogledaš razvoj žabe:
(animacija v angleščini): https://www.youtube.com/watch?v=cwdPBY_-FHk
(posnetek iz akvarija) https://www.youtube.com/watch?v=wAcwjWi6I9Y
ŠPORT
- Minuta za zdravje
Poskrbi, da ostaneš aktiven. Vsak dan izvedi spodnje vaje. Potrebuješ le 5 do 10 minut. Povabi k gibanju tudi druge družinske člane.
- Preskakovanje kolebnice
Imaš doma kolebnico ali primerno vrv in dovolj prostora za skakanje? Če je odgovor da, potem veselo na delo: poskusi 10 – krat zaporedoma preskočiti kolebnico. Vmes počivaj, nato vajo ponovi. Če še ne gre, ne obupaj. Vaja dela mojstra. Spodaj imaš dva posnetka za pomoč, če si pozabil navodila učiteljice. (Če kolebnice nimaš, izvajaj minuto za zdravje in naredi več poskokov po stanovanju.)
https://www.youtube.com/watch?v=6ftxfwdAcC4
https://www.youtube.com/watch?v=BB_53eYY0l0
- Preval naprej
Prosi starše za mehko podlago in varovanje. Ne delaj prevalov brez prisotnosti staršev. Za ponovitev pravilne tehnike prevala, si poglej spodnji posnetek.
https://www.youtube.com/watch?v=d9Tp8RVNCBc
GLASBENA UMETNOST
- IZŠTEVANKA
Otroci so se v starih časih igrali igre: lovljenje, skrivanje. Z izštevanko so določili, kdo bo mižal ali lovil. Izštevanka ima v besedilu pogosto izmišljene.
– Vprašaj starše, katere izštevanke so uporabljali za svoje igre.
Berilo, str. 28, 29
Preberi in ritmično izrekaj izštevanke. Spremljaj jih s ploskanjem.
- GLASBILA S TIPKAMI
Klikni na povezavo in poslušaj posnetek klavirske skladbe Kruh z maslom:
https://www.youtube.com/watch?v=XIbgGcWqBy4
Inštrument, ki si ga slišal, sodi med glasbila s tipkami.
– Oglej si slike glasbil s tipkami. Klikni na vsako sličico, pa se ti spodaj pokaže posnetek, na katerem lahko ta inštrument še bolje spoznaš.
Tako pa je slišati pianist na klavirju. (klikni me)
Ta harmonika se imenuje KLAVIRSKA HARMONIKA, ker ima podobne tipke, kot klavir.
|
Taki harmoniki pa rečemo DIATONIČNA HARMONIKA ali FRAJTONARICA, ker ima samo gumbke in se nanjo malo drugače igra. |
LIKOVNA UMETNOST
Slikanje: LEPLJENKA – voščilnica za materinski dan
V sredo, 25. 3. 2020, je materinski dan. Za svojo mamico izdelaj voščilnico.
Pripravi polovico pisalnega lista ali karton te velikosti, reklamni papir, revije ali kolaž papir, škarje in lepilo.
Polovico pisalnega lista ali karton te velikosti prepogni na polovico, da boš dobil obliko voščilnice.
Iz barvnih papirjev – reklam, revij ali kolaž papirja izreži različne barvne ploskve in jih nalepi na podlago voščilnice. Pazi na pravo stran – spredaj. Za motiv voščilnice uporabi svoje ideje. Bodi izviren in natančen.
V voščilnico napiši voščilo za mamico. Ne pozabi na obliko in pravopis.
Če imaš možnost, slikaj svojo voščilnico in mi pošlji fotografijo.
|
kraj, datum naslovnik, voščilo tvoje ime |
ANGLEŠČINA
Dragi moji učenci in učenke!
Kako ste? Upam, da ste vsi zdravi in da ste pretekli teden preživeli na soncu s svojo družino. Lahko ste si odpočili, se igrali in torbo za en teden postavili v kot (malo za šalo, malo zares), upam pa, da niste pozabili name in na našo angleščino. Danes začenjamo s poučevanjem na daljavo, zato bodo naše učne ure sedaj potekale takole. Ne bom vam naložila veliko dela, bi vas pa prosila, da tisto kar vam pošljem naredite, saj bomo le na ta način napredovali.
Naloge in snov vam bom poslala v začetku tedna za celoten teden, naloge pa lahko izpolnite, ko imate angleščino tudi drugače na urniku ali pa tisti dan, ko vam angleščina zadiši. Ostale dni pa vseeno ne pozabite nanjo. Pomembno je, da ponavljate snov, ki smo se jo do sedaj že naučili in jo moram še ustno oceniti. Pa se kar lotimo dela.
PRVI DAN: Urejanje zvezka in utrjevanje
- NALOGA:
Prosim vas, da danes uredite svoje zvezke. V šoli imamo pogosto premalo časa za barvanje in urejanje, sedaj pa je pravi čas za to. Preglejte, če so vsi delovni listi prilepljeni, vsi naslovi pravilno zapisani, vse risbe pobarvane. Zvezek mora biti urejen.
- NALOGA:
Ko bo vaš zvezek tak, kot moral biti, vas prosim, da ponovite snov, ki vas bi jo morala v teh dneh ustno oceniti.
Torej ponovite:
– družinske člane (family members),
– igrače (toys),
– big/small, new/old,
– hišne ljubljenčke (pets),
– domače živali (farm animals),
– divje živali (wild animals) in
– naravna okolja (natural habitats).
Vse morate imeti v zvezku. Če vam kaj manjka, pa mi lahko pišete na elektronski naslov, ki ga najdete na šolski spletni strani. Tudi za pomoč in druga vprašanja sem vam na voljo. Le pocukajte mamico ali očka za rokav in mi skupaj pišite. Z veseljem vam pomagam ali pa z vami le poklepetam.
DRUGI DAN: Ponavljanje in utrjevanje
- NALOGA:
Tudi ta dan naj bo namenjen ponavljanju. Tokrat ponovite snov, ki smo jo jemali zadnje tedne. Torej, poglejte si:
– življenjski krog razvoja metulja (The very hungry caterpillar – the life cycle of a butterfly),
– dneve v tednu (The very hungry caterpillar – days of the week),
– hrano (food),
– orientacijo (orientation – left, right, down, up),
– prostori v hiši (a house).
Tako, za ta teden bo to vse. Torej, teden naj bo namenjen ponavljanju, da najprej obnovimo vse, kar smo do sedaj naredili. Naslednji teden, ko bodo naše glave spet dobro pripravljene, pa počasi nadaljujemo z novimi temami in novimi besedami. Ne pozabite, če me potrebujete sem le en »mail« stran.
OSTANITE ZDRAVI! Želim vam, da se boste za svojimi pisalnimi mizami, jedilnimi mizami, na kavču, postelji … radi učili in da bo na koncu ostal čas še za igro, risanko, sprehod, pomoč staršem in vse tisto, kar nam v teh dneh krajša čas in odvrne misli od nastale situacije. Pogrešam vas, zato upam, da se kmalu spet vidimo v šolskih klopeh, kjer bo dovoljen topel objem in nasmeh na naših obrazih. Bodite dobro! Papa do naslednjega tedna!
Vaša učiteljica Eva