SLOVENŠČINA , dodatni pouk, vsi oddelki 6. in 7. r.; 3. 4. 2020
Dober dan, učenke in učenci 6. in 7. razreda!
Kako vam gre pisanje nadaljevanja zgodbe Odprave zelenega zmaja? Verjetno ste se zelo vživeli v svoje izbrane like, ki s pomočjo vaše domišljije doživljajo nepozabne dogodivščine. Če zgodbo še pišeš, jo nadaljuj do uspešnega razpleta. Upoštevaj priporočila v prejšnjih navodilih.
Kdor meni, da je pisanje zaključil, naj prebere še enkrat. Če si zadovoljen s prebranim in nimaš več kaj dodati, pravopisno tudi ne, lahko narediš piko in zgodba je zaključena.
Kadar želimo neko besedilo zaigrati, mora biti napisano na drugačen način. Se spomniš, da je napisano po vlogah, vsebuje pa tudi dodatna pojasnila, ki se imenujejo didaskalije?
Da se boste bolje pripravili na pisanje dramskega besedila, si šestošolci lahko pogledate v berilu za 6. r. »Kdo se skriva v ogledalu« na strani 64, kako je France Bevk pisal take vrste besedilo, in sicer »Bedaka Pavleka«, ki ste ga pri pouku letos tudi zaigrali s sošolci.
Sedmošolci pa si preberite v berilu »Novi svet iz besed 7« dramsko besedilo Alenke Goljevšček-Kermauner: »Kralj Matjaž, kako se imaš?« na strani 98 in 99.
Tako, zdaj ste obnovili znanje o dramskem besedilu.
Razmisli. Ali želiš napisati na ta način Odpravo zelenega zmaja (seveda le del) ali zgodbo s čisto drugo vsebino?
Odloči se in napiši svoje dramsko besedilo. Želim ti veliko navdiha.
Besedilo mi lahko pošlješ po elektronski pošti, ki si jo prejel že s prejšnjimi navodili, do 17. 4. 2020.
Lepe ustvarjalne dni!
Milena Herblan Gostiša