SLOVENŠČINA , 6. d; 30. 3. – 3. 4. 2020
Dober dan, učenke in učenci 6. d! 🙂
Kako ste in kaj počnete?
KNJIŽEVNOST
Ste kdaj pomislili, kaj počne šola, ko ni v njej nikogar? Počiva? Gre morda na sprehod, ko vsi spimo? Zanimive odgovore bi si povedali, ko bi se vklopila v razmišljanje še naša domišljija.
Odgovorite sebi!
Ste kdaj pomislili, kako super pogruntavščina so črke? Z njimi lahko zapišemo svoje misli.
Kaj pa predvsem tiste majhne črke? Kako se počutijo med velikimi? Kje živijo, preden jih zapišemo? Se rade družijo z drugimi črkami ali skačejo iz besed? Kdo zanje skrbi? Kako živijo in kje? Kako se družijo? Katere besede in besedne zveze imajo rade?
Ali črk kdaj zmanjka?
Frane Puntar, slovenski pisatelj, najbolj znan po pisanju radijskih iger za otroke, je tudi razmišljal o črkah. Na spodnji spletni povezavi prisluhni odlomku radijske igre »A«. Posnetek je sicer daljši, ti pa poslušaj le prvih 13 minut.
Spletna povezava:
https://www.youtube.com/watch?v=2Is7-g4y7Q8
Po poslušanju odpri berilo Kdo se skriva v ogledalu 6, str. 180 – 183: Frane Puntar, »A«.
Radijsko igro poslušaj še enkrat ob spremljanju zapisanega odlomka v berilu.
V literarno mapo napiši avtorja in naslov dela ter zapiši odgovore na vprašanja Igra je tudi tvoja. Preberi in prepiši iz Malih učenosti, kaj je radijska igra.
Besedilo preberi še sam; bodi igralec v vseh vlogah. Potrudi se!
Če želiš, lahko radijsko igro poslušaš do konca. Zanimivo bi bilo tudi, da bi vsebino besedila ilustriral.
NEUMETNOSTNA BESEDILA IN JEZIK
Pregled dela. V preteklih urah si se ob navodilih in domačem delu naučil, s katerimi podatki in kako opišemo igro. Svoje rešitve si preveril in popravil morebitne napake. Izbrani šport si opisal na računalnik. Če računalniškega zapisa nisi mogel narediti, upam, da si ga zabeležil v zvezek. Zdaj pa pod naslov NI ČASA ZA DOLGČAS v zvezek prepiši pravilo o opisu športa s strani 31, naloga 10.
V nadaljevanju pouka se boš poučil o novi besedni vrsti. Zdaj poznaš že samostalnik, glagol, pridevnik, osebni zaimek. Čas je, da se ti predstavi prislov.
Včeraj sem hitro pritekel domov.
Ø KDAJ sem pritekel? Včeraj.
Ø KAKO sem pritekel? Hitro.
Ø KAM sem pritekel? Domov.
Prislovi so različnih vrst. Z njimi poimenujemo kraj, čas in način dejanja. Po vsakem od njih se vprašamo s svojo vprašalnico.
Delovni zvezek str. 53 – 62, 16. enota: KAM, KDAJ IN KAKO?
Naloge v delovnem zvezku boš reševal samostojno. Natančno preberi navodila in zapiši odgovore. Preveri svoje rešitve in jih po potrebi popravi in dopolni. Obseg snovi si razdeli tako, da boš z delom zaključil do konca tedna.
Pri delu bodi zbran in učinkovit.
Lep pomladni pozdrav.
Milena Herblan Gostiša